Cum recunoști un răcitor de ulei defect? Descoperă principalele semne!

Răcitorul de ulei menține uleiul de motor la o temperatură optimă, pentru a asigura o lubrifiere corectă a componentelor acestuia. El este o parte a sistemului de răcire, iar atunci când se defectează, poate crea probleme serioase, ducând chiar la supraîncălzirea motorului.

Descoperă din acest articol care sunt semnele ce dau de gol un răcitor de ulei defect, pentru a putea interveni la timp, printr-o vizită la un atelier auto.

Scurgeri de ulei

De fiecare dată când remarci o pată de ulei sub mașină, trebuie să identifici rapid cauza, întrucât poate fi ulei din cutia de viteze, ulei hidraulic de la servo direcție, lichid de frână sau ulei de motor.

Pentru a deosebi uleiul de motor de alte consumabile, reține că acesta este negru și are un miros neplăcut. Uleiul de servo direcție este roșiatic, iar cel de răcire este roz sau verde.

Dacă scurgerile de ulei sunt cauzate de un răcitor defect, uleiul va bălti sub mașină, iar lubrifierea corectă a componentelor motorului nu se poate realiza corespunzător.

Lichid de răcire amestecat cu ulei

Atunci când uleiul de motor și lichidul de răcire se amestecă, se poate întâmpla din cauza unei chiulase crăpate sau a problemelor cu garniturile acesteia.

Din nefericire, dacă lichidul de răcire se contaminează cu uleiul de motor, poate deteriora motorul. Aceasta poate fi cauzată de un răcitor de ulei defect.

Scurgeri ale lichidului de răcire

Lichidul de răcire este vital, pentru a preveni supraîncălzirea motorului. Atunci când răcitorul de ulei nu mai funcționează, poate cauza scurgeri ale lichidului de răcire și o temperatură prea mare a motorului.

Dacă scurgerea lichidului de răcire este mai mare și motorul se supraîncălzește, vei observa pete de lichid sub mașină sau aburi sub capota mașinii.

Prezența uleiului în sistemul de răcire

Așa cum nu este de dorit amestecarea lichidului de răcire cu ulei din motor, nu vrei să găsești ulei în sistemul de răcire a mașinii. Un răcitor de ulei defect, poate crește presiunea uleiului, care va forța uleiul în sistemul de răcire.

Toate aceste probleme afectează nu doar menținerea motorului la o temperatură optimă, de aproximativ 90 de grade, ci și lubrifierea corectă a componentelor acestuia. Astfel, un răcitor defect poate cauza probleme serioase cu mașina ta, afectând performanțele motorului și ducând la reparații costisitoare.

Pentru a le preveni, se recomandă respectarea reviziilor auto anuale și tratarea cu seriozitate a tuturor semnelor de nefuncționare a mașinii. Fie că este vorba despre aprinderea unui martor de bord, fie despre o pată de ulei, creșterea consumului de combustibil sau zgomote neobișnuite, acestea nu se ignoră, necesitând atenția unui tehnician auto.

Recunoști aceste semne la mașina ta? Atunci mergi într-un service auto, pentru a vedea dacă ai nevoie de un nou răcitor ulei Range Rover sau există alte componente defecte, ce necesită reparație și înlocuire. Poate fi o problemă la componentele sistemului de răcire sau la pompa ulei Range Rover Sport. Cert este că într-un atelier auto autorizat și dedicat mărcii tale, beneficiezi de reparații durabile, la costuri avantajoase.

Te-ar putea interesa și